loading...
نت سرای الماس

_*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

شاید این جمعه بیاید شاید ***.*** پرده از چهره گشاید شاید

اَللّهُـمَّ عَجِّـل لِوَلیِّـکَ الفَـرَج

رضا قدرتی بازدید : 445 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (2)
پرفسور اسماعیل حسین زاده بوانلو :

او باور یک اراده است که توانست از روستایی در شمال شیروان یعنی بوانلو تا دانشگاه آمریکا گام بردارد .. پروفسور «اسماعیل حسین زاده» متولد 1325 در شهرستان شیروان، روستای بوانلو می باشد. وی دوره ابتدایی را در دبستان روستای اوغاز به اتمام رساند و پس از تکمیل دوره های راهنمایی و دبیرستان وارد دانشگاه شد و توانست مدرک کارشناسی اقتصاد خود را از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران اخذ کند. وی برای ادامه تحصیلات بیشتر در رشته اقتصاد در سال 1354 به آمریکا رفت و توانست دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه کویین کالج و دکترای تخصصی (P.h.d) را در دانشگاه New school نیویورک دریافت کند. او سپس به عنوان استاد وارد دانشگاه Drake (دریک) در ایالت ایووا در شهر مرکزی دموین (deef-moames) شد و به تدریس دوره هایی در زمینه اقتصاد سیاسی، سیستم های اقتصاد تطبیقی، اقتصاد بین المللی و توسعه اقتصادی پرداخت و توانست در مدت کوتاهی یکی از استادان برجسته دانشگاه های آمریکا شود. وی دارای پژوهش های ارزشمندی در زمینه علم اقتصاد هم چون موج های طولانی توسعه و تنزل اقتصاد، بحران های اقتصادی، سیاست های سازماندهی مجدد، خرید و فروش ارز، NAFTA (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی)و تولید، بدهی(کشورهای)جهان سوم، تعیین سیاست های اقتصادی ریاست جمهوری است. وی هم چنین استاد ارشد دانشگاه دریک از 1988 تاکنون، دانشگاه لانگ آیلند و کالج هایی هم چون جورجیا، منهتن وپیترز در نیوجرسی بوده است و به دلیل پژوهش ها و مقالاتش در دانشگاه دریک و دیگر دانشگاه های ایالات متحده جوایز متعددی دریافت کرده است. او علاوه بر تالیف کتاب های مختلف درباره اقتصاد دارای 40 مقاله در موضوعات مختلف علم اقتصاد است که در دانشگاه های آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد..

پرفسور ایرج شاملوی بردر :

پرفسور ایرج شاملو مرد علم ایران زاده شیروان تواناست او فرزند یحیی خان شاملو متولد متولد 1311 شیروان است . پدرش یحیی خان از اعاظم و بزرگان قلعه بیگ شیروان بود.یحیی خان شاملو خود از مطلعین و افراد با سواد سرحدی بود که علاوه بر شیروان ، قوچان در مشهد هم صاحب بنگاه تجارتی بود . فرزندان مرحوم یحیی خان شاملوبه اسامی دکتر مسعود شاملو ،فرود شاملو ، خانم دکتر قمرشاملو ، و پرفسورایرج شاملو همگی دارای تحصیلات ومدارج عالیه هستندواز خانوادهای بسیار موفق شیروان وایران هستند . که به لحاظ علمی پرفسور ایرج شاملو شهرت فراوانی در تهران دارد .. ایرج شاملو تحصیلت اولیه خود را در شهرهای شیروان وقوچان شروع و ادامه تحصیلات را مقطع دکتری در مشهد وتهران سپری نمود و موفق به اخذ عالی ترین درجه تخصصی در رشته طبی جراحی قلب و عروق شد که چیزی حدود سی سال در خیابان قائم مقم فراهانی تهران مشغول خدمت به مردم وهموطنانش است . در سال 1386 مراسمی به حهت تقدیر از خدمات ارزنده پرفسور ایرج شاملو در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد که از پنجاه ساله خدمات ایشان در علم طباطت تقدیر بعمل آمد و جشن بازنشستگی این پزشک شیروانی در بیمارستان دکتر شریعتی با حضور دانشجویان و دکتر ملک زاده ریس دانشگاه برگزار شد . این پزشک شهیر ودانشمند شیروانی پس از بازنشستگی چند سالی که ساکن آمریکاست .

پرفسور حسين آفریده شیروان :

پرفسور آفریده در سال 1333 در خانواده ای مذهبی متولد شد و تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه را در شهر شیروان> به پایان رساند . سپس وارد دانشگاه تهران در رشته فیزیک شد و به عنوان دانشجوی شاگرد اول و ممتاز از دانشگاه تهران فارغ التحصیل گردید . وی سپس با استفاده از بورس تحصیلی وزارت علوم به دانشگاه بیر منگام انگلستان رفت و دوره های فوق لیسانس و دکتری را در رشته انرژی اتمی و هسته ای با در جه عالی به پایان رساند وی دوره فوق دکتری در دانشگاههای بیرمنگام انگلستان و تریست ایتالیا و دار مشتات آلمان را نیز به پایان رساند . سپس به کشور مراجعت نمود و در سازمان انرژی اتمی ایران بکار اشتغال ورزید و همزمان در دانشگاههای صنعتی شریف و صنعتی امیر کبیر به تدریس در دوره کارشناسی ارشد مشغول گردید . سپس دوره دکتری مهندسی هسته ای را با کمک برخی از اساتید دانشگاه و سازمان انرژی اتمی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تاسیس نمود . وی در سازمان انرژی اتمی مشاغل مختلفی از جمله : ریاست بخش فیزیک هسته ای ، ریاست مرکز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته ای ، معاونت پژوهش سازمان انرژی اتمی را برعهده گرفت . در سطح بین المللی به عنوان کارشناس آژانس بین المللی انرژی اتمی برای همکاری و راهنمایی محققین به کشور های دیگر اعزام می گردید تا تجربیات خویش را به آنها منتقل نماید وی در کشور پروژه های بسیار مهمی را در زمینه های هسته ای به اجرا رسانده است .
پروفسور آفریده استاد راهنمای بیش از 70 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاههای دولتی در ایران (شریف ، امیر کبیر، تهران ، فردوسی مشهد) بوده است . برخی از دانشجویان دکتری وی هم اکنون در کشورهای خارجی جذب شده (ژاپن، کانادا ) است . پروفسور آفریده حدود 97 مقاله علمی را در مجلات بین المللی به چاپ رسانده است و یا در مجامع بین المللی ارائه نموده است . دکتر آفریده در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان (ژاپن ، آلمان ، انگلیس ، ایتالیا ،بلژیک ،اتریش ، روسیه ،چین ،اسپانیا، برزیل ، مکرزیک ، آفریقای جنوبی ، استرالیا ، فرانسه و ) به عنوان سخنران مدعو به ارائه سخنرانی پرداخته است . دکتر آفریده در حال حاضر دارای کرسی استادی به عنوان پروفسور هسته ای درسازمان انرژی اتمی ایران و دانشگاه صنعتی امیر کبیر می باشد .

پرفسور محسن عظیمی شیروان :

پرفسور دکتر محسن عظیمی به سال 1313 در شیروان متولد شد.پدرش سلطان عظیمی مرد خوش فکر از کسبه شهر شیروان بود که به علم وتحصل بسیار اهمیت می داد . محسن دوران ابتدائی و راهنمایی را در شیروان و دبیرستان را در مشهد گذراند او پس از اتمام مقطع دبیرستان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد قبول و پس از پایان تحصیلات دکتری پزشکی به عنوان پزشک عمومی مشغول طباطت شد اما دوسال بعد جهت تحصیل در رشته تخصصی جراحی قلب راهی فرانسه شد . دکتر عظیمی درقلب وعروق فراتر از فوق تخصص پیشگام و با علاقه و انگیزه بالا به تدریس در دانشگاه های معتبر ایران و فرانسه در این رشته پزشکی پرداخت و برای خدمت به جامعه بشری مرز نمی شناخت گرچه عشق و علاقه او به وطن وزادگاهش توصیف نشدنی است.دکتر عظیمی از معدود کسانی است که در کنگره جهانی پزشکان سال 1990 میلادی به عنوان دومین پزشک حاذق علمی شناخته شد . شهرت علمی ایشان موجب افتخار ایرانیان عزیز ، مقیم فرانسه است .

سرکار خانم دکتر نرجس خدائی کلاته بالی :

دکتر نرجس خدائی فرزند غلامرضا خدائی .متول سال 1339 است . پدرش غلامرضا از اهالی کلاته بالی سرحد شیروان است . غلامرضا به واسطه استخدام در بهداری قوچان از کلاته به قوچان می رود و در آنجا با دختری از اهالی قوچان ازدواج می کند و پس ازاتمام خدمت و بازنشستگی به مشهد مهاجرت می کند اما ارتباط بسیار فراوانی با زادگاه خود وشهرش دارد.فرزندش خانم خدائی در قوچان و مشهد تحصیلات خود را ادامه می دهد و پس از اتمام برای مدارج بالاتر آماده می شود. علاقه او به زبان های خارجی بخصوص زبان فرانسه و آلمانی موجب می شود که برای تحصیل به آلمان رفته وموفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد وسپس دکتری دردانشگاه پادربرن آلمان می گردد. دکتر خدائی کلاته بالی از مدرس دانشگاه های مشهور ایران وآلمان است اما به جهت توانمندی ایشان در رشته زبان وادبیات آلمانی ایشان از سال 1387 بعنوان حاضر مدیر گروه زبان وادبیات آلمانی دانشگاه شهید بهشتی تهران انتخاب و مشغول خدمت به وطن هستند .

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط شاملو در تاریخ 1392/11/30 و 0:09 دقیقه ارسال شده است

با سلام .ممنون از توجه شما

این نظر توسط شاملو در تاریخ 1392/11/23 و 14:32 دقیقه ارسال شده است

باسلام .من نوه یحیی خان وفرزند مرحوم فرودشاملو هستم .ممنون که به اصالت شهرستان خود ارج می نهید.بزرگترین افتخارایرانی بودن ماست .فقط می خواستم بدانم اطلاعات را از کجا استخراج نمودید.پدر عزیزم پزشک نبودند.عمه وعموهایم پرشک هستند.پروفسورایرج شاملو همنام عموی مهربانم هستند.ایشان فوف تخصص ریه می باشند.لطفا متن فوف را اصلاح نمایید.
پاسخ : باشه گلم حتماً اصلاح می کنمش


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما نسبت به این وبلاگ و کافی نت الماس خانلق چیست ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 60
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 148
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 1,133
  • بازدید سال : 24,644
  • بازدید کلی : 138,050